Pardo 38 röstades fram till Årets motorbåt 2020. Recepten från Zuccheri Yacht Design studio har tagits över och mycket väl anpassat till den nya storleken för att behålla den elegans och sportiga sida som gjorde framgången för sina föregångare. Den omvända bågen, T-topp i kolfiber (som kommer från samma leverantör som Lamborghini) bidrar till dess mycket igenkännliga familjelikhet. Proportionerna är idealiska både ute och inne, då inget har offrats ...
Pardo 38 röstades fram till Årets motorbåt 2020. Recepten från Zuccheri Yacht Design studio har tagits över och mycket väl anpassat till den nya storleken för att behålla den elegans och sportiga sida som gjorde framgången för sina föregångare. Den omvända bågen, T-topp i kolfiber (som kommer från samma leverantör som Lamborghini) bidrar till dess mycket igenkännliga familjelikhet. Proportionerna är idealiska både ute och inne, då inget har offrats vad gäller beboelighet jämfört med 43'. Ombord finns bord och bänk som kan göras om till en stor solplats, kök under hard-top, tre framsäten vid ratten, fyra kojer och ett badrum för inredningen. Visserligen är det lite mindre plats överallt, man tappar den separata duschen och man måste sänka sittbrunnsbordet för att få plats med solplatsen, men de väsentliga funktionerna är väl uppfyllda. Dubbelsängen på 160 x 200 cm är mycket bekväm och de två sängarna på 80 x 180 cm är ett trevligt extra.
Le Pardo 38 a été élu Power Boat of the Year 2020. Les recettes du studio Zuccheri Yacht Design sont reprises et très bien adaptées au nouveau gabarit afin de conserver l’élégance et le côté sportif qui ont fait le succès de ses prédécesseurs. L’étrave inversée, le T top en carbone (qui provient du même fournisseur que Lamborghini) participent à son air de famille très reconnaissable. Les proportions sont idéales à l’extérieur comme à l’intérieur ...
Le Pardo 38 a été élu Power Boat of the Year 2020. Les recettes du studio Zuccheri Yacht Design sont reprises et très bien adaptées au nouveau gabarit afin de conserver l’élégance et le côté sportif qui ont fait le succès de ses prédécesseurs. L’étrave inversée, le T top en carbone (qui provient du même fournisseur que Lamborghini) participent à son air de famille très reconnaissable. Les proportions sont idéales à l’extérieur comme à l’intérieur car rien n’a été sacrifié à l’habitabilité par rapport au 43’. A bord, on retrouve table et banquette transformables en grand bain de soleil, cuisine sous le hard-top, trois fauteuils frontaux au pilotage, quatre couchages et une salle de bain pour les aménagements intérieurs. Certes, il y a un peu moins de place partout, on perd la douche séparée et il faut abaisser la table de cockpit pour laisser place au bain de soleil, mais les fonctions essentielles sont bien remplies. Le lit double de 160 x 200 cm est très confortable et les deux couchages de 80 x 180 cm sont un bel appoint.