Damien2 version sloop polaire - 1993

Listad hos Gilles - Återkoppla inom ~1 dag

Damien2 version sloop polaire - 1993


Listad hos Gilles - Återkoppla inom ~1 dag

6 pers.
4 hytter
15 meter
1993
Med skeppare

Gällande Croisières Kotick

Texten automatiskt översatt

Välkommen ombord på Kotick för en kryssning på Argentinas fantastiska vatten. Skepparen och värdinnan kommer att vara en del av din resa för att göra din upplevelse oförglömlig. Denna segelbåt är fullt utrustad med soltält, Lakan, USB-uttag, Sola, Gratis parkering på plats, GPS, Spinnaker, Jolle, Jollemotor, VHF, Skyddsnät, Stege, Bord, Dykutrustning, Exteriör högtalare, Dusch, Färskvatten , Kylskåp, Handfat, Plancha, Wifi och internet, Däcksdusch, ...

Välkommen ombord på Kotick för en kryssning på Argentinas fantastiska vatten. Skepparen och värdinnan kommer att vara en del av din resa för att göra din upplevelse oförglömlig. Denna segelbåt är fullt utrustad med soltält, Lakan, USB-uttag, Sola, Gratis parkering på plats, GPS, Spinnaker, Jolle, Jollemotor, VHF, Skyddsnät, Stege, Bord, Dykutrustning, Exteriör högtalare, Dusch, Färskvatten , Kylskåp, Handfat, Plancha, Wifi och internet, Däcksdusch, Solpanel, Ekolod, Elektriskt ankarspel, Autopilot, AIS, Fiskeutrustning, Palm, mask och snorkel, WC, Varmvatten , Matlagning, Grill Två kryssningar, två turer, två äventyr: 1. Kap Horn och Darwins Cordillera: I det yttersta söder om Sydamerika, mellan Stilla havet och Atlanten, erbjuder Tierra del Fuego den absoluta utmaningen: passera Kap Horn och kasta dig sedan in i hjärtat av berg av oöverträffad vildhet för isvandring och fjordar från en annan tid. Att gå från det oceaniska överskottet av Kap Horn till isfronterna i Darwin Cordillera på två dagar av intensiv navigering, se enorma isblock segla som berusade skepp på fjordarnas mörka vatten, det är det som tar dig med besättningen på Kotick. Du kommer att upptäcka ett rikt och varierat djurliv som fortplantar sig i fred. Södra delfiner, magellanska pingviner, jättestorfåglar, skua, sjölejon, centollas, alla bebor de spektakulära utrymmena i Darwin Cordillera. Sjöarna, floderna som rinner i cordillerans alla veck är fortfarande rika på vilda laxfiskar. I detta program kommer vår segelbåt Kotick att vara vår mobila fjällfristad. Han kommer att vara där för att erbjuda sitt mysiga universum, sina kulinariska möjligheter och gemytlighet, till vandrare. Mobil i mobilen ger den tillgång till ett unikt berg och tillbakadraget i sitt häpnadsväckande äktenskap med havet.Alla måltider tas ombord, förutom mellanlandningar där alla fritt kan välja program. Glaciärkryssning: Från Puerto William till Puerto William på 15 dagar. Dag 1: Ankomst till Navarinos flygplats. Upptäckt av byn pt willaim medan besättningen tar hand om formaliteterna för att kasta loss med Chiles armada. Möjlighet att bestiga Cerro Bandera, 3 timmars promenad, för att beundra Beagle Channel. Utsikten sträcker sig till Argentina och staden Ushuaia. Dag 2: Navigation på väg österut i Beaglesundet mot Wollaston Archipelago. Ankring beroende på vädret så nära skärgården som möjligt och definition av strategin för att passera Kap Horn under de bästa förhållandena. Dag 3: Avfärd i gryningen för att runda den stora udden, om vädret är hanterbart, en sällsynt sak, kan vi stanna på ön för att besöka fyrvaktarna. Dag 4: Obligatorisk mellanlandning i Puerto William för navigationsrapport och nytt navigeringstillstånd för Cordillera de Darwin. Dag 5: Ankra på natten i Caleta Olla, nära de första stora glaciärerna i Cordillera de Darwin. Avstånd 60 sjömil. Dag 6: På morgonen, närmande promenad mot Olla-glaciären genom Pampa och primärskogen. Lunch i bergen och vila sedan framför isklippan. Återvänd till segelbåten efter glaciärflodens strand och genom kustnära bäverlundar. Aperitif och middag ombord. Dag 7: Navigering till Pia-glaciären. Uppstigningen av denna stora fjord där flocken i allmänhet är ganska närvarande, är en grundlig inledning till navigering i isen. Lunch framför isfronten som går ner från höjderna av cordillerans berg. Ankarplats i en vik av fjorden, fiskeprogram centollons, promenad på de branta åsarna med utsikt över ankarplatsen. Tillryggalagd sträcka: 30 mil. Dag 8: Återvänd till Gordon Island. I viken tres brazos kommer vi att ankra i stora bassänger med glaciärvatten öppna mot havet och matas av stora vattenfall. Beroende på ankomsttid, besök av zodiac av vikarna nära ankarplatsen på jakt efter delfiner och många djur som bor i området. Avstånd 20 mil. Dag 9: Tidig avresa och lång vandring i Gordon Islands västra berg. Under denna vandring kan vi beundra den sydöstra delen av Beaglesundet och de frusna topparna på Hoste Island. Återvänd till segelbåten på kvällen. Vandringens varaktighet 8 till 10 timmar, inklusive pauser. Dag 10: Navigering av övergång och passage i den sydöstra delen av sundet. Förankring i en glaciärcirkel, vaggan för tre stora glaciärer. Gå på land, olika djur att närma sig, pälssälar, uttrar, sydlig gråräv. Dag 11: Vandring till en stor glaciärsjö där stora isberg slentrianmässigt kan fotograferas. Lunch nära det enorma isfallet som har utsikt över sjön. Gå tillbaka till segelbåten vid stranden av en häftig ström, återvänd ombord med zodiaken. Vandringens varaktighet 5 timmar. Dag 12: Zodiac-rundtur på den huvudsakliga isfronten i bukten, promenad på de unga glaciärmoränerna. Gå tillbaka till segelbåten och kasta loss för estero Fouque. Avstånd 20 mil. Dag 13: Vandring på Hoste Island, de oändliga klipporna, sjöarna och pampas, vi kommer att avslöjas längs denna fantastiska vandring på 8 till 10 timmar. Dag 14 och 15: Återvänd till Puerto William med möjlighet till avstickare till platser för stora samlingar av pälssälar. Avskedskväll på berömda Micalvi bar. Avstånd 95 mil. Passage av segelbåten till flygplatsen för att gå ombord med företaget DAP mot Punta-Arenas. Nota Bene: Detta program kan, beroende på väderförhållandena, komma att ändras. Ansvaret för dessa förändringar ligger hos kaptenen på segelbåten som bestämmer i sin själ och samvete. Beroende på vädret kan Cap-Horn-passagen flyttas i slutet av vistelsen. 2. Djurprogram på den antarktiska halvön. Expeditioner avgår från Puerto-William i det chilenska Tierra del Fuego, en stad mitt emot Ushuaia, som kan nås med små flygplan från staden Punta Arenas. PT-William-P-William-vistelsen pågår under 28 dagar, med helpension på segelbåten. Temat är djurupptäckten av den antarktiska halvön och i synnerhet predationsperioden för unga pingviner, Gentoo, Adélie och Gentoo, av leopardsälen, Antarktis största rovdjur förutom späckhuggaren. Kryssningen kommer att äga rum i slutet av den australa sommaren från mitten av februari till mitten av mars när de unga pingvinerna äntligen täcks med sitt definitiva fjäderdräkthopp i klungor i södra oceanen. Deras rovdjur strövar fram mellan growlarna och spektaklet av attackerna visar all komplexiteten av överlevnad i en polär miljö. Överfarten för att upptäcka den antarktiska halvön innebär en passage vid Kap Horn, den sydamerikanska kontinentens närmaste punkt till den antarktiska halvön där vi kommer att upptäcka öarna och de enorma glaciärerna i stora klimatförändringar. Engagerad korsning eller konsten att segla kan inte tolerera någon medelmåttighet, och en perfekt sammanhållning av besättningen. Å andra sidan sker vistelsen i isens land alltid vid bra väder, på sommaren är den vita kontinenten täckt av en enorm anticyklon som garanterar oss en utforskning under solen och väldigt ofta med väldigt lite vind. Återkomsten, liksom uppfarten, är tuff segling där det är en ofrånkomlig glädje att se Kap Horn igen. Resan från Europa med mellanlandningar i Santiago de Chile och Punta Arenas tar i genomsnitt en och en halv dag. Dag 1: välkommen till Pt-William, installation ombord, debriefing av kaptenen, besök av staden och omgivningen, administrativa formaliteter på militärkaptenen, kväll på stan. Pt William är till stor del en militärbas, tillsammans med en indian- och fiskeby. Dag 2: Segel tidigt i Beaglesundet, segla 40 miles till Purto Torro, den sydligaste byn i världen, där vi väntar på de mest gynnsamma väderförhållandena för att korsa Hornet och korsa Drake Passage., Dag 3 till 8 : Utrustning för att korsa Drake Passage (beroende på väderförhållandena). Dag 9: Landning i Braban Bay på halvön. Ett oförglömligt spektakel där stimmar av knölvalar tävlar med prakten från de frusna topparna på den vita kontinenten. Dag 10 och 11: vila och/eller dyka med valarna som är mycket närvarande i allmänhet i denna sektor. Dag 12 till 15: utforskning och forskning av leopardsälgrupper och platser, besök av stora pingviner som sannolikt kommer att locka till sig rovdjuret, flera möjliga platser beroende på vädret och om rovdjuret anländer tidigt eller inte, i alla fall passerar vi till hamn Lockroy, utforskning av ön Antwerpen. Dag 15 till 21: Lemairesundet, Port Charcot eller ankarplatserna i Gerlachesundet, Bahia Paradisio, kommer att vara våra milstolpar, den ukrainska basen på de argentinska öarna vår södra gräns. Eventuella dyk med gruppen leoparder som identifierats av kaptenen och expeditionsledaren, eller långa vandringar i en Zodiac mellan isbergsfälten på jakt efter valfläktar, kommer att vara våra aktiviteter. pingviner, crabeater eller Weddelsälar, och naturligtvis puckelryggar, som alltid är mycket närvarande denna säsong på halvön, våra äventyrskamrater. Sista ankringsplatsen på vraket av Enterprise, en skeppsbruten valfångare, innan han anslöt sig till Braban Bay vid Melchiors ankarplats för att vänta på rätt fönster för att Drake ska återvända. Dag 21 till 27: Beroende på vädret, sista dyken med valarna, eller på bäddarna av valben som övergivits av valfångarna från det förflutna och navigering tillbaka i Drake, passage av Kap Horn, återvänd till William, avfart från Chile Day 28: Dag för administrativa formaliteter, kaptenskväll och transfer till flygplatsen. Obs: Vägledande program, ett exakt och detaljerat program kommer att tillhandahållas de registrerade för expeditionen. Ett mer detaljerat program för detta extraordinära äventyr kommer att tillhandahållas de intresserade. Tierra del Fuego Navigation Program (10 mars till 3 april) Puerto-William - Puerto Natales - Torres del Paine Park om tjugo dagar. Dag 1: Ankomst till Navarinos flygplats. Upptäckt av byn pt willaim medan besättningen tar hand om formaliteterna för att kasta loss med Chiles armada. Möjlighet att bestiga Cerro Bandera, 3 timmars promenad, för att beundra Beagle Channel. Utsikten sträcker sig till Argentina och staden Ushuaia. Dag 2: Navigation på väg österut genom Beaglesundet mot Wollaston Archipelago. Ankring beroende på vädret så nära skärgården som möjligt och definition av strategin för att passera Kap Horn under de bästa förhållandena. Dag 3: Kasta loss i gryningen för att dubbla den stora udden, om vädret är hanterbart, en sällsynt sak kan vi stanna på ön för att besöka fyrvaktarna. Dag 4: Obligatorisk mellanlandning i Puerto William för navigationsrapport och nytt navigeringstillstånd för Cordillera de Darwing. Dag 5: Ankra på natten i Caleta Olla, nära de första stora glaciärerna i Cordillera de Darwing. Avstånd 60 sjömil. Dag 6: På morgonen inflygningspromenad mot Ollaglaciären genom Pampa och primärskogen. Lunch i bergen och vila sedan framför isklippan. Återvänd till segelbåten efter glaciärflodens strand och genom kustnära bäverlundar. Aperitif och middag ombord. Dag 7: Navigering till Pia-glaciären. Uppstigningen av denna stora fjord där flocken i allmänhet är ganska närvarande är en grundlig inledning till navigering i isen. Lunch framför isfronten som går ner från höjderna av cordillerans berg. Ankarplats i en vik av fjorden, fiskeprogram centollons, promenad på de branta åsarna med utsikt över ankarplatsen. Dag 8 till 10: Avfart via Darwings västra Cordillera och segla mot Brecknock Passage, stig upp genom Magdanelakanalen till Magellansundet. Dag 9 till 11: Passage av Cape Forward, södra spetsen av den sydamerikanska kontinenten och uppstigning till King George V Island, nära ankarplats för observation av knölvalar och finvalar som livnär sig i den starka strömmen runt ön. Dag 11 till 14: uppstigning från den norra delen av Magellansundet mot Hundradagarsfyren och Magellanmynningen mot Stilla havet, en storslagen vild plats, ankarplatserna är rymliga och alla en uppmaning till bergsvandringar som vi kommer att öva på när för stark vind kommer att hindra oss från att segla säkert. Dag 14 till 18: Upptäckten av Santa Maria-kanalens vrak, genom denna överdådiga kanal kommer vi att gå in i södra Patagoniens vatten, skogarna blir djupa och mörka, ankor av alla arter dyker upp, isen drar sig tillbaka mot topparna, cap to norrut mot de klippiga avsmalningarna som kommer att leda oss till Puerto Natales och dess innanhav. Dag 19 21: segelbåten i säkerhet i Puerto Natales esterro, vi kommer att upptäcka i landfordon den enorma parken Torres del paine och dess terrestra glaciärer, de berömda torres och den exceptionella biologiska mångfalden som Chile visste att upprätthålla på dessa platser. Om du har några frågor, tveka inte att kontakta mig via Samboat-meddelanden. Vi ses snart ombord.

Bienvenue à bord de Kotick pour une croisière sur les splendides eaux de l'Argentine. Le skipper et l'hôtesse feront partis de votre voyage afin de rendre votre expérience inoubliable. Ce voilier est totalement équipé avec Taud de soleil, Draps, Prise USB, Bain de soleil, Parking gratuit sur place, GPS, Spi, Annexe, Moteur d'annexe, VHF, Filet de sécurité, Echelle, Table, Matériel de plongée, Haut-parleurs extérieurs, Douche, Eau douce, Réfrigérateur, ...

Bienvenue à bord de Kotick pour une croisière sur les splendides eaux de l'Argentine. Le skipper et l'hôtesse feront partis de votre voyage afin de rendre votre expérience inoubliable. Ce voilier est totalement équipé avec Taud de soleil, Draps, Prise USB, Bain de soleil, Parking gratuit sur place, GPS, Spi, Annexe, Moteur d'annexe, VHF, Filet de sécurité, Echelle, Table, Matériel de plongée, Haut-parleurs extérieurs, Douche, Eau douce, Réfrigérateur, Évier, Plancha, Wifi et internet, Douche de pont, Panneau solaire, Sondeur, Guindeau électrique, Pilote automatique, AIS, Equipement de pêche, Palme, masque et tuba, WC, Eau chaude, Cuisine, Barbecue Deux croisières, deux voyages, deux aventures : 1. Cap-Horn et cordillère de Darwin : Dans l'extrême sud de l'Amérique du sud, entre le Pacifique et l'Atlantique, la terre de feu offre, la gageure absolue : passer le cap-horn puis se plonger au cœur de montagnes à la sauvagerie inégalée pour des trekkings de glace et de fjords d'un autre âge. Passer de la démesure océanique du Cap-Horn, aux fronts de glace de la cordillère de Darwin en deux jours d'intense navigation, voir d'énormes blocs de glace appareiller comme des navires ivres sur l'eau sombres des fjords, voilà ce que vous propose l'équipage de Kotick. Vous découvrirez, une vie animale riche et variée qui se reproduit en toute quiétude. Dauphins austraux, manchots de Magellan, pétrels géants, skua, otaries, centollas, tous peuplent les espaces spectaculaires de la cordillère de Darwin. Les lacs, les rivières qui courent dans tous les replis de la cordillère sont encore riches en salmonidés sauvages. Dans ce programme, notre voilier Kotick sera notre refuge de montagne mobile. Il sera là pour offrir son univers douillet, ses possibilités culinaires et de convivialités, aux marcheurs. Mobile dans le mobile, il donne accès à une montagne unique et retiré dans son mariage étonnant avec la mer. Tous les repas sont pris à bord, à part aux escales ou chacun est libre de son programme. Croisière des glaciers : De Puerto William à Puerto William en 15 jours. Jour 1 : Arrivé à l'aéroport de Navarino. Découverte du village de pt willaim pendant que l'équipage se charge des formalités d'appareillage auprês de l'armada du Chili. Possibilité de grimper le cerro bandera, 3 heures de marche, pour admirer le canal beagle. La vue s’étend jusqu’à l’Argentine et la ville d’Ushuaïa. Jour 2 : Navigation cap à l’est dans le détroit de beagle vers l'archipel des wollaston. Mouillage en fonction de la météo au plus proche de l'archipel et définition de la stratégie pour aller passer le Cap-Horn dans les meilleures conditions. Jour 3 : Appareillage à l'aube pour doubler le grand cap, si le temps est maniable, chose rare on pourra s'arrêter sur l'île visiter les gardiens du phare. Jour 4 : escale obligatoire à Puerto William pour rapport de navigation et nouvelle autorisation de navigation pour la cordillère de Darwin. Jour 5 : Mouillage à la nuit dans la caleta Olla, près des premiers grands glaciers de la cordillère de Darwin. Distance 60 milles nautiques. Jour 6 : Au matin, marche d’approche vers le glacier Olla à travers Pampa et forêt primaire. Déjeuner dans la montagne puis repos devant la falaise de glace. Retour au voilier en suivant les bords de la rivière glaciaire et au travers des castoreraies côtières. Apéritif et dîner à bord. Jour 7 : Navigation jusqu’au glacier Pia. La remontée de ce grand fjord ou le pack est généralement assez présent, est une initiation poussée à la navigation dans les glaces. Déjeuner devant le front de glace qui dévale depuis les hauteurs des massifs de la cordillère. Mouillage dans une anse du fjord, au programme pêche aux centollons, promenade sur les crêtes escarpées qui surplombent le mouillage. Distance parcourue : 30 milles. Jour 8 : Retour vers l’île Gordon. Dans l’anse des tres brazos nous mouillerons dans de grandes vasques d’eau glaciaires ouvertes sur la mer et alimenté par de grandes cascades. En fonction de l’heure d'arrivée, promenade visite en zodiac des baies prés du mouillage à la recherche des dauphins et nombreux animaux qui peuplent les lieux. Distance 20 milles. Jour 9 : Départ matinal et grand trekking dans les montagnes occidentales de l’île Gordon. On pourra durant ce trek admirer la partie sud est du détroit de beagle et les sommets glacés de l’île Hoste. Retour au voilier au soir. Durée du trekking 8 à 10 heures, pauses comprises. Jour 10 : Navigation de transition et passage dans la partie sud-est du détroit. Mouillage dans un cirque glaciaire, berceau de trois grands glaciers. Promenade à terre, divers animaux à approcher, otaries à fourrures, loutres, renard gris austral. Jour 11 : Trekking jusqu’à un grand lac glaciaire ou des icebergs de belles tailles se laisse nonchalamment photographier. Déjeuner près de l’immense cascade de glace qui surplombe le lac. Retour vers le voilier par les rives d’un torrent impétueux, retour à bord en zodiac. Duré du trekking 5 heures. Jour 12 : Visite en zodiac du principal front de glace de la baie, promenade sur les jeunes moraines glaciaires. Retour au voilier et appareillage pour l’estero Fouque. Distance 20 milles. Jour 13 : Trekking sur l’île Hoste, les immensités de roches, de lacs et de pampa, nous serons dévoilés au long de ce grand trekking de 8 à 10 heures. Jour 14 et 15 : Retour sur Puerto William avec possibilité de détour vers des lieux de grands rassemblements d’otaries à fourrures. Soirée d'adieu au célèbre bar du Micalvi. Distance 95 milles. Passage du voilier à l’aéroport pour embarquer avec la compagnie DAP vers Punta-Arenas. Nota Bene : Ce programme peut en fonction des aléas météorologiques être sujet à changement. La responsabilité de ces changements incombe au capitaine du voilier qui en décide en son âme et conscience. En fonction de la météo, le passage du Cap-Horn pourra être déplacé en fin de séjour. 2. Programme animalier dans la péninsule Antarctique. Les expéditions sont au départ de Puerto-William en terre de feu chilienne, ville en vis à vis d'Ushuaia, à laquelle on accède en avionn de petites tailles depuis la ville de Punta Arenas. Le séjour PT-William- P-William se déroule sur 28 jours, en pension complète sur le voilier. Le thème étant la découverte animalière de la péninsule Antarctique et en particulier la période de prédation des juvéniles de manchots, Papou, Adélie et Gentoo, par le phoque léopard le plus grand prédateur de l'Antarctique hormis l'orque. La croisière se déroulera en fin d’été austral de la mi février à la mi mars ou les jeunes manchots enfin recouvert de leur plumage définitif sautent par grappes dans l'océan austral. Leur prédateur rode entre les growlers et le spectacle des attaques montrent toute la complexité de la survie en milieu polaire. La traversée pour découvrir la péninsule antarctique implique un passage au cap-Horn, point le plus rapproché du continent sud américain de la péninsule Antarctique ou nous découvrirons les îles et les immenses glaciers en grande mutation climatique. Traversée engagée ou l'art de naviguer ne saurait tolérer aucunes médiocrités, et une cohésion parfaites de l 'équipage. En contrepartie, le séjour au pays de la glace se déroule tounjours par beau temps, l'été, le continent blanc est couvert par un immense anticyclone qui nous garantie une exploration sous le soleil et bien souvent avec fort peu de vent. Le retour comme l allée est une rude navigation ou revoir le cap-horn est un bonheur inénarable. Le voyage depuis l'Europe avec escale à Santiago du Chili et Punta Arenas prend en moyenne un jour et demi. Jour1 : accueil à Pt-William, installation à bord, débriefing du capitaine, visite de la ville et des environs,, formalités administratives à la capitainerie militaire, soirée en ville. Pt William est en grande partie, une base militaire, doublé d'un village indien et de pêcheurs. Jour2 : Appareillage tôt dans le détroit de Beagle, navigations de 40 milles arrivée à Purto Torro, village le plus austral du monde, ou nous attendrons les conditions météo les plus favorables pour croiser le Horn et traverser le passage de Drake., Jour 3à 8: Appareillage pour la traversée du passage de Drake (soumisse aux conditions météo). Jour 9 : Atterrissage dans la baie de Braban en péninsule. Un spectacle inoubliable ou les bancs de baleines à bosse le disputent à la splendeur des sommets glacés du continent blanc. Jour 10 et 11 : repos et ou plongée avec les baleines très présentes en général dans ce secteur. Jour 12 à 15 : exploration et recherchent des groupes et des sites à phoques léopards, visite des grandes manchoterais susceptibles d’attirer le prédateur, plusieurs sites possibles en fonction de la météo et des arrivées précoces ou non du prédateur, en tous les cas nous passerons à port Lockroy, exploration cote île d’anvers. Jour 15 à 21 : le détroit de Lemaire, Port Charcot ou les mouillages dans le détroit de Gerlache, la bahia Paradisio, seront nos jalons, la base Ukrainienne des ïles argentines notre limite australe. Les plongées possibles avec le groupe de Léopard identifié par le capitaine et chef d'expédition, ou de longues errances en Zodiac entre les champs d'iceberg à la recherche des souffles de baleines, seront nos activités. les manchots, les phoques crabiers ou de Weddel, et bien sur les mégaptères toujours très présentes à cette saison en péninsule nos compagnons d'aventure. Dernier mouillage sur l’épave de l’Enterprise, un baleinier naufragé, avant de rejoindre la baie de Braban au mouillage de Melchior à attendre la bonne fenêtre pour le Drake retour. Jour 21 à 27 : En fonction de la météo dernières plongées avec les baleines, ou sur les gisements d’ossements de baleines abandonnés par les baleiniers du passé et navigation retour dans le Drake, passage du cap horn, retour à william, sortie du Chili Jour 28 : Journée de formalités administratives, Soirée du capitaine, et transfert à l’aéroport. A noter : Programme indicatif, une programme précis et détaillé sera fournis aux inscrits à l 'expédition. Un programme plus détaillé de cette extraordinaire aventure sera fournit aux personnes intéressés. Programme de navigation terre de feu (10 mars au 3 avril) Puerto-William - Puerto natales- Parc Torres del paine en vingt jours. Jour 1: Arrivé à l'aéroport de Navarino. Découverte du village de pt willaim pendant que l'équipage se charge des formalités d 'appareillage auprês de l armada du Chili. Possibilité de grimper le cerro bandera, 3 heures de marche, pour admirer le canal beagle. La vue s’étend jusqu’à l’Argentine et la ville d’ushuaia. Jour 2: Navigation cap à l’est dans le détroit de beagle vers l archipel des wollaston. Mouillage en fonction de la météo au plus proche de l'archipel et définition de la stratégie pour aller passer le Cap-Horn dans les meilleures conditions. Jour3 : Appareillage à l aube pour doubler le grand cap, si le temps est maniable,chose rare on pourra s'arrêter sur l'île visiter les gardiens du phare. Jour 4 : escale obligatoire à Puerto William pour rapport de navigation et nouvelle autorisation de navigation pour la cordillère de Darwing. Jour 5 :Mouillage à la nuit dans la caleta Olla, près des premiers grands glaciers de la cordillère de Darwing. Distance 60 milles nautiques. Jour 6: Au matin marche d’approche vers le glacier Olla à travers Pampa et forêt primaire. Déjeuner dans la montagne puis repos devant la falaise de glace. Retour au voilier en suivant les bords de la rivière glaciaire et au travers des castoreraies côtières. Apéritif et dîner à bord. Jour 7: Navigation jusqu’au glacier Pia. La remontée de ce grand fjord ou le pack est généralement assez présent est une initiation poussé à la navigation dans les glaces. Déjeuner devant le front de glace qui dévale depuis les hauteurs des massifs de la cordillère. Mouillage dans une anse du fjord, au programme pêche aux centollons, promenade sur les crêtes escarpées qui surplombent le mouillage. Journée 8 à 10 : Sortie par l'ouest de la cordillère de Darwing et navigation vers le passage Brecknock, remontée par le canal Magdanela jusqu'au détroit de Magellan. Journée 9 à 11 : Passage du cap Forward pointe australe du continent sud américain et remontée vers l'île du roi GeorgeV, mouillage proche pour observation des baleines à bosse et rorqual commun en train de se nourrir dans le courant fort autour de l'île. Journée 11 à 14 : remontée de la partie nord du détroit de magellan vers le phare des cent jours et l'embouchure du Magellan vers le pacifique, endroit grandiose sauvage, les mouillages sont spacieux et tous un appel aux randonnées en montagne que nous pratiquerons quand le vent trop forts nous empêchera de naviguer en sécurité. Journée 14à 18 : Découverte des épaves du canal santa Maria, par ce somptueux canal nous rentrerons dans les eaux de la Patagonie sud, les forêts deviennent profondes et sombres, des canards de toutes espèces font leur apparition, la glace reculent vers les sommets, cap au nord vers les étroitures rocheuses qui nous mèneront vers Puerto Natales et sa mer intérieure. Journée 19 21 : le voilier en sécurité dans l esterro de Puerto Natales, nous découvrirons en véhicule terrestre l'immense parc Torres del paine et ses glaciers terrestres, les fameuses torres et la biodiversité exceptionnelle que le Chili a su maintenir en ces lieux. Pour toute question, n'hésitez pas à me contacter via la messagerie Samboat. À très bientôt à bord.


Detaljer

Hyresvillkor

Typ av uthyrning
Med skeppare
Tiden för början och slutet av denna uthyrning :
09:00 / 18:00
Säkerhetsdeposition
(Hanteras direkt av ägaren)
Annullerings Policy
Måttlig
Bränsle
Inte inkluderat

Båt

Typ av båt
Segelbåt (Uppfällbar köl)
Modell
Damien2 - Version sloop polaire
Byggnadsår
1993
Licensierad kapacitet
6
Antal hytter
4
Antal sängar
8
Längd (m)
15
Kraft
90hk (1 motor)
Husdjur är tillåtna ombord
Nej
Plats
Hamn
Säkerhetsutrustning
Kust
Andra avgångsalternativ
Ushuaia

Används

Kryssning

Utrustning

Navigation

GPS
Ekolod
Spinnaker
Elektriskt ankarspel
Jolle
Auto-pilot
VHF
AIS
Säkerhetsnät

Sanitär

WC
Dusch
Färskvattentank

Komfort

Markis
Bord
Sängkläder
Wifi och internet
Soldäck
Dusch på däck
Gratis parkering på plats

Fritid

Badstege
Fiskeutrustning
Dykningsutrustning
Snorklings utrustning
Högtalare

Energi

Solceller

Kök

Kyl
Diskho
BBQ
Plancha

Tillägg

Supplément skipper
Obligatoriskt
Inkluderat
Caisse de bord pour l'Antarctique (obligatoire)
/ uthyrning / person
Caisse de bord pour le Cap horn (obligatoire)
/ uthyrning / person
Caisse de bord pour la terre de feu (obligatoire)
/ uthyrning / person

Vart ligger båten?


Om ägaren, Gilles
Gilles
Medlem sen 2021
Svarsfrekvens : 80 %
Tid för återkoppling : inom en dag
Talande språk: Svenska, Spanska, Engelska
Mobilnummer

Verifierad

E-post adress

Verifierad

Från
/ dag